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Learning Vocabulary Through Word Association

       

担当教員氏名

松本 ソニア

講座要旨

 ボキャブラリー(語彙)の習得はコミュニケーションに欠かせませんが、時として退屈なものです。しかし、「フィービー・ゲーム」を使うと、語彙の習得は活気があり、楽しく、コミュニカティブなものになります。学習者はまず ボキャブラリー(語彙)の習得はコミュニケーションに欠かせませんが、時として退屈なものです。しかし、「フィービー・ゲーム」を使うと、語彙の習得は活気があり、楽しく、コミュニカティブなものになります。学習者はまず、アメリカのホームコメディの一部である短いビデオクリップを見て、英語を聞き取ります。ビデオクリップはアメリカで流行した「(語彙の)連想ゲーム」になっています。それを例として、学習者は自分で連想ゲームのための単語のペアを作り、なるべく多くのクラスメートとQ&Aをします。知らず知らずのうちに学習者は新しい単語を学び、既習語彙の復習をし、リスニングやスピーキングの練習をし、学習そのものを楽しむことができるのです。

 Vocabulary is essential for communication, but it is also sometimes tedious to study. However, with the Phoebe Game, learning new words becomes an active, fun, and communicative process. Students first watch a short video clip from an American situation comedy and try to catch the words being spoken. The video clip demonstrates a word association game which became a fad in the United States. From that example, students make their own word association pairs and exchange their questions and answers with as many people as possible. Without realizing, students learn new words, review words, practice listening and speaking and enjoy the learning process.

主な学歴等

学位及び業績(教員紹介ページ)